svētdiena, 2013. gada 21. aprīlis

Spaghetti con la sarde alla siciliana (spageti ar sardíném sicíliesu gaumé)


Patíkamas pármainas virtuvé kad tur rosás víriesu kártas cilvéks. Esmu sagádájusi visas sastávdalas, nu gandríz visas, un sodien pierunáju gatavot víru. Top spageti ar sardíném sicíliesu gaumé, bet te nu mani mazliet palabo, ka precízák ir teikt Palermo gaumé. 
Esmu aizmirsusi nopirkt bucatini ( tádus biezus "spageti"), tacu man tiek piedots un iztiekam ar to, kas ir májás. 
Te nu nodomáju, ka jocígi gan tie itáli- káda gan atskiríba, vai dotais édiens tiek gatavots no spageti vai bucatini, kas táds pats makarons vien ir, tikai divreiz resnáks un ar cauruminu vidú. Bet te nu man atkal paskaidro, ka esot gan atskiríba- katra veida makaroni pagatavoto mérci uzsúc "pa savam".
Mums, latviesiem, visi ir makaroni, lai arí tiem dazádas formas, bet mani ik reizes labo, kad spageti nosaucu par makaronu :)
Lai arí sarde alla siciliana esmu gatavojusi arí ieprieks, atkal  piedalos gatavosanas  procesá un iemácos kaut ko no jauna.

Vajadzígs (4-6 porcijám):

- 600 g sardínes (iztírítas),
- viens liels sípols,
- 2 kiploka daivas,
- pusotra sauja ciedru riekstu,
- pusotra sauja rozínes,
- olívella,
- 2-3 tomáti,
- 3 saujas fenhela laksti,
- sáls,
- rívéts parmezána siers( cik daudz sirds káro),
- 600 g bucatini (resnie "spageti) vai parastie spageti,

Pagatavosana:

Fenheli nogriez dilveidígos lakstus, nomazgá un liek verdosá údení váríties. Vára, lídz tie klúst pavisam míksti. 
Pa to laiku iztíra sardínes- nonem zvínas, iztíra "keskas", nogriez galvu, atver ká "grámatu" un izvelk galveno asaku. Nomazgá un atliek. Sardínes éd ar visám asakám (jo tás ir tádas salídzinosi maigas, no kurám nevar aizríties)
Apcepj ellá sagrieztu sípolu, sagrieztus tomátus, kiploku. Pievieno rozínes, ciedru riekstus, smalki sagrieztu novátítu fenhela lakstus, nedaudz sáli. Pievieno údeni vai zivju buljonu.
Liek ieksá sardínes- veselas un nesagrieztas, jo tás várísanás procesá izskíst, vizuáli  veidojot it ká jau smuki sagrieztus gabalinus.
Pa to laiku sálsúdeni novára spageti lídz al dente, tad nokás.
Pasniedz karstu un párber ar rívétu parmezána sieru.





Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru